Zupa-krem z białych warzyw z nutą trufli

Moja pracowa stołówka serwuje tę zupę (brawo dla kucharza za odejście od oklepanych dań, kucharz chyba ogląda programy kulinarne :)). Moja wersja będzie gęściejsza i nie zabielona, żeby było "chudziej".




Składniki na tę prostą zupkę (2 porcje):

1 seler
1 por (tylko biała część)
1 pietruszka (korzeń)
500 ml wody
oliwa truflowa
ziele angielskie
1 listek laurowy
pieprz, sól
kostka bulionowa o smaku truflowym lub warzywna (opcjonalnie)
mleko lub śmietana do zabielenia (opcjonalnie)
uprażone pestki dyni i tymianek do przybrania (opcjonalnie)

Do garnka wlać wodę, postawić na gaz, dodać listek laurowy, ziele angielskie, pieprz, kostkę bulionową, jeśli macie o smaku truflowym (do nabycia w popularnej sieci supermarketów na literę L...;)), jeśli nie macie, może być zwykła, najlepiej bio, bez glutaminianu sodu. 
Pokroić warzywa w kostkę, wrzucić do bulionu, gotować do miękkości (jakieś 15 min.). Zmiksować blenderem, spróbować, czy nam pasuje smak, ew. dosolić, doprawić... Oliwę truflową można dodać bezpośrednio do garnka w ilości jakieś 2-3 łyżki, ja dolałam odrobinkę do talerza. Przybierać możemy czym nam się podoba, ja miałam niewykorzystane pestki dyni i przywiędły tymianek - przydały się do zupy. Można przybrać grzankami, można zabielić, wtedy zupa będzie bardziej treściwa.

Rzeczy najprostsze są najlepsze.






Niskokaloryczny styczeń

Komentarze

Popularne posty