Blok kokosowy "à la Bounty"

Jeśli staracie się trzymać dietę, ale chce wam się coś słodkiego, to proponuję prosty i smaczny blok kokosowy - bez cukru i mąki, gluten free :-).





Składniki:

2 szklanki wiórków kokosowych
3/4 szklanki mleka skondensowanego nie słodzonego
6 łyżek masła klarowanego
ew. miód lub syrop z agawy do dosłodzenia (1-2 łyżki)

W rondlu rozpuścić masło, dodać wiórki, wymieszać, wlać mleko, mieszać by masa się nie przypaliła przez ok. 7-10 min. Dosłodzić według gustu. Pozostawić na jakiś czas do przestygnięcia. Następnie wyłożyć do płaskiego naczynia lub foremki, włożyć do lodówki by całość się zestaliła. Po paru godzinach blok można kroić na kwadraty i przybierać czym nam się żywnie podoba, posypywać, polewać sosami, czekoladą... ale wtedy już nie będzie dietetyczny. Masę można też formować w kulki i obtaczać, np. w posiekanych pistacjach, wiórkach czekolady... Ten blok to właściwie taka baza do batonika w stylu Bounty :-)

Jeszcze w kwestii tłuszczu: ja dodałam 3 łyżki masła klarowanego i 3 łyżki oleju kokosowego. Masa zestaliła się jak trzeba. Moje przybranie jest do bani, ale nie miałam akurat niczego, co by się nadawało. Po prostu polałam miodem i położyłam na warstwie kakao :-) 

Komentarze

Popularne posty