Ajiaco - kolumbijska zupa ziemniaczana wersja minimum

Ten przepis widziałam na portalu kuchnia+ i spodobał mi się. Oczywiście zmodyfikowałam go na swoje potrzeby i możliwości. Jestem posiadaczką garnka z ceramiki kolumbijskiej chamba i koniecznie chciałam ugotować jakieś danie z Ameryki Południowej.






Składniki na 2 porcje:

Bulion:
włoszczyzna
kilka skrzydełek kurczaka
bouquet garni (liść laurowy, gałązki tymianku)
ziele angielskie
sól, pieprz

1 mała cebula, drobno posiekana
1 łyżka masła
1 ząbek czosnku, zmiażdżony
½ łyżeczki suszonego tymianku
mięsko z obranych skrzydełek kurczaka
odrobina mleka
ok. ½ litra rosołu warzywnego
3 spore ziemniaki (najlepiej z różnych gatunków, ja nie miałam chwilowo)
1 łyżka kukurydzy z puszki
1 łyżka posiekanej kolendry lub pietruszki
sól, świeżo mielony pieprz

Dodatki

2 łyżki kaparów odlanych z zalewy
2 łyżki kwaśnej śmietany
pół dojrzałego awokado


Przed ugotowaniem tej zupy, przyrządziłam buliono-rosół warzywny, tzn. ugotowałam kilka skrzydełek z kury i włoszczyznę w litrze wody. Potrzebuję pół litra bulionu i mięsko ze skrzydełek do ugotowania ajiaco.
W garnku przysmażyć na maśle cebulę, czosnek, tymianek i mięsko. Zalać bulionem, dodać mleko, tyle, ile kto lubi, dodać pokrojone w grubszą kostkę ziemniaki, kukurydzę i zioła, doprawić solą i pieprzem, gotować ok 20-30 min. Wymieszać zupę drewnianą łyżką, aby ziemniaki się trochę rozpadły i zagęściły płyn. Podawać gorącą zupę, a śmietanę i kapary nałożyć do oddzielnych miseczek.


Gotowanie i pieczenie w naczyniach glinianych II edycja

Komentarze

Popularne posty