Kuskus warzywny z ciecierzycą

Dziś natrafiłam na akcję kulinarną "Ciecierzyca w roli głównej - edycja zimowa" na www.zmiksowani.pl - wspaniale mi podpasowało, bo właśnie dziś ugotowałam gulasz warzywny z ciecierzycą. Nie ukrywam, że poszłam na łatwiznę, tzn. nie moczyłam ciecierzycy przez noc, sama nie gotowałam itp., z doświadczenia wiem, że mój brzuch łatwiej toleruje tę puszkową - nie wiem, od czego to zależy.




Potrzebne składniki:

1 puszka ciecierzycy w zalewie
1 papryka zielona
1 papryka czerwona
1 cebula
5-6 pieczarek
2 ząbki czosnku
1 kostka rosołowa lub warzywna (najlepiej bio) rozpuszczona w 3/4 szkl. ciepłej wody
1/2 szkl. białego wytrawnego wina
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
2 listki laurowe
kilka ziarenek czarnego pieprzu i ziela angielskiego
1 łyżeczka suszonego tymianku
1 łyżeczka suszonego oregano
sól do smaku
ew. 1 łyzka mąki z ciecierzycy do zagęszczenia

Wszystkie warzywa pokroić w grubą kostkę. Do garnka wrzucić cebulę, poddusić na oliwie, dodać czosnek (ja nie wyciskałam, tylko pokroiłam w plasterki), chwilę poddusić, dodać warzywa, pieczarki, przyprawy, koncentrat, zalać bulionem i winem. Dusić wszystko bez przykrycia do miękkości i do częściowego wyparowania płynu. Pod koniec duszenia można zagęścić - ja rozrobiłam łyżkę mąki z ciecierzycy w kilku łyżkach wywaru, wlałam do gotującej się potrawy i wymieszałam. Zrobiło się lekko gęste, ale nie zawiesiste - nie lubię bardzo zawiesistych dań.
Oczywiście podane w przepisie ilości są orientacyjne, można dozować proporcje przypraw, wina wg własnego gustu. Ja robię wszystko "na oko".

Gulasz można podać z ryżem, ziemniakami, kuskusem - ja podałam z grubym kuskusem.


Ciecierzyca w roli głównej - edycja zimowa

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty