Ciasto drożdżowe z cynamonem i rodzynkami

Jest to moje pierwsze w życiu ciasto drożdżowe. Trochę mi się spiekło z wierzchu, ale nie zwracajmy na to uwagi, dobrze? :) Przynajmniej nie jest surowe w środku :) Zawiera mało cukru, w smaku jest ledwo słodkie - jeśli lubicie słodkie, to można dodać więcej cukru.
Właśnie skonsumowałam kawałek z kefirem. Nawet zacne wyszło.




Składniki:

Zaczyn:

plasterek drożdży piekarskich
100 ml ciepłego mleka
łyżka cukru (u mnie brązowy)

Ciasto:

400 g mąki pszennej
łyżka brązowego cukru
1 jajko
50 g roztopionego masła

Dodatki:

1/3 szklanki roztopionego masła
3-4 łyżki brązowego cukru
3/4 szklanki namoczonych rodzynek
2-3 łyżeczki cynamonu


Drożdże wymieszałam z ciepłym mlekiem i łyżką cukru, odstawiłam na 15 min w ciepłe miejsce.
Zmieszałam wszystkie składniki na ciasto, dodałam zaczyn. Możliwe jest, że żeby uzyskać konsystencję ciasta nadającego się do wałkowania, czyli gładkiego i odchodzącego od palców, będziecie musieli dodawać stopniowo mąki, co i mi się zdarzyło. Kiedy już konsystencja była zadowalająca, powyrabiałam trochę, rozwałkowałam na placek grubości ok. 0,5 cm, posmarowałam masłem, posypałam cynamonem, cukrem i rodzynkami. Zwinęłam w luźną roladkę. Pokroiłam na skośne plastry grubości ok. 3 cm. Nasmarowałam masłem formę o wymiarach 30x8 cm (taka nieco dłuższa keksówka), ułożyłam w niej plastry ciasta. Nie należy układać bardzo ciasno, nie dopychać, żeby ciasto miało miejsce na rośnięcie. Wierzch ciasta posmarowałam roztopionym masłem. Formę z ciastem odstawiłam do wyrośnięcia na ok. godzinę.
Nagrzałam piekarnik i piekłam w 190 stopniach przez 40 min - może nieco za długo.



Komentarze

Popularne posty